Ανάπτυξη νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών
Στόχος του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Ανάπτυξη νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με βασικές γνώσεις για την ανάπτυξη επιτυχών προϊόντων και υπηρεσιών και να αναπτύξει τις ικανότητες τους ώστε να είναι σε θέση να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που δημιουργούν.
Επίσης, οι φοιτητές θα μάθουν να ερευνούν, αναλύουν, αξιολογούν τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες της αγοράς ώστε να συμβάλλουν στο σχεδιασμό νέων προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και στη βελτίωση των υφισταμένων.
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος:
Το μάθημα Ανάπτυξη νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
- Μάρκετινγκ (ανάλυση ευκαιριών της αγοράς, συμπεριφορά καταναλωτών, τμηματοποίηση και στόχευση αγοράς, προσδιορισμός των αναγκών των πελατών)
- Ανάπτυξη και αξιολόγηση ιδεών για νέα προϊόντα και υπηρεσίες
- Επιλογή σχεδίων για νέα προϊόντα και υπηρεσίες
- Η ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών και η οργανωτική δομή
- Σχεδιασμός για νέα προϊόντα και υπηρεσίες
- Έλεγχος και δοκιμή νέων ιδεών και σχεδίων
- Αρχιτεκτονική προϊόντων και υπηρεσιών
- Βιομηχανικός σχεδιασμός, εργονομία και περιβαλλοντική ευθύνη
- Σχεδιασμός για παραγωγή
- Διαχείριση έργου και ομάδας ανάπτυξης
- Οικονομική διαχείριση της ανάπτυξης προϊόντος ή υπηρεσίας
- Ανάπτυξη στρατηγικής μάρκετινγκ (αποφάσεις τιμολόγησης, διανομής, προώθησης και προσωπικής πώλησης)
- Διαχείριση επιχειρηματικών ονομάτων (brand names, trademarks)