Αλληλεπίδραση Ανθρώπου και Υπολογιστή
Στόχος του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Αλληλεπίδραση Ανθρώπου και Υπολογιστή είναι η επισκόπηση θεωρητικών μοντέλων που αφορούν στην αλληλεπίδραση ανθρώπου υπολογιστή, και η μελέτη των τεχνολογιών, μεθόδων και εργαλείων για τη σχεδίαση και ανάπτυξη διαδραστικών υπολογιστικών συστημάτων.
Πιο συγκεκριμένα ο φοιτητής μετά το τέλος των μαθημάτων θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζει το θεωρητικό υπόβαθρο της γνωστικής περιοχής της αλληλεπίδρασης ανθρώπου – υπολογιστή.
- διακρίνει και να εκτιμά τις επιδράσεις που έχει η αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή.
- μπορεί να σχεδιάζει –αναπτύσσει εύχρηστα συστήματα χρησιμοποιώντας αρχές ευχρηστίας αλλά και υποδείγματα
- μπορεί να αξιολογεί διαδραστικά συστήματα για την ευχρηστία τους.
- αναλύει ανάγκες και απαιτήσεις χρηστών
- αναλύει τα δεδομένα των μεθόδων αξιολόγησης και να συντάσσει αναφορές προς την ομάδα ανάπτυξης λογισμικού
- κατηγοριοποιεί την πληροφορία του σχεδιασμού και της ανάπτυξης σε κατάλληλες δομές
- σχεδιάζει και να αναπτύσσει πρωτότυπα βασισμένα στις ανάγκες των χρηστών
- συγκρίνει τα συστήματα αλληλεπίδρασης και να συνδυάζει τα θετικά στοιχεία τους
- αναζητά, αναλύει και συνθέτει δεδομένα και πληροφορίες με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
Συνοπτική περιγραφή του περιεχομένου του μαθήματος
Το μάθημα Αλληλεπίδραση Ανθρώπου και Υπολογιστή ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
Διάδραση (μοντέλα διάδρασης, εργονομία, στυλ διάδρασης, πλαίσιο όπου λαμβάνει χώρα η διάδραση)
Υποδείγματα και Αρχές ευχρηστίας
Συμβολισμοί και Σχεδίαση διαλόγων(διαγραμματικοί συμβολισμοί, συμβολισμοί σε μορφή κειμένου, σημασιολογία διαλόγου, μεγιστοποίηση συντακτικής περιγραφής, ανάλυση διαλόγου, λεξικολογικά θέματα)
Μοντέλα του συστήματος, τυπικοί φορμαλισμοί, μοντέλα διάδρασης, ανάλυση καταστάσεων-συμβάντων
Υλοποίηση διαδραστικών συστημάτων, παραθυρικά συστήματα, αρχιτεκτονικές, προγραμματισμός εφαρμογής
Τεχνικές αξιολόγησης