Μάρκετινγκ Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών
Στόχος του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Μάρκετινγκ Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών είναι η κατανόηση των γενικών αρχών και των ιδιαιτεροτήτων του μάρκετινγκ χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών καθώς επίσης και της σημασίας της εφαρμογής του στη λειτουργία και ανάπτυξη του κλάδου παροχής χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
Η εξοικείωση των φοιτητών με το σύνολο των διεργασιών και λειτουργιών του μάρκετινγκ χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών είναι εξίσου σημαντική με την απόκτηση ικανότητας στην επιλογή κατάλληλης στρατηγικής και μίγματος μάρκετινγκ, ιδιαίτερα στον τραπεζικό κλάδο.
Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα να:
- παρέχουν συμβουλές για το σύνολο των διεργασιών και λειτουργιών του μάρκετινγκ χρηματοοικονομικών και τραπεζικών υπηρεσιών.
- αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα και τους τρόπους εφαρμογής των αρχών του Μάρκετινγκ στις τράπεζες.
- εφαρμόζουν κατάλληλες τακτικές ενέργειες και στρατηγικές μάρκετινγκ ιδιαίτερα στον τραπεζικό κλάδο.
- διαμορφώνουν ένα αποτελεσματικό μίγμα Μάρκετινγκ στην προσφορά τραπεζικών υπηρεσιών.
- αναλύουν την αγοραστική συμπεριφορά του τραπεζικού πελάτη.
- εκπονούν χρηματοοικονομικές μελέτες και έρευνες.
- σχεδιάζουν και αναπτύσσουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και προϊόντα.
- αναζητούν, αναλύουν και συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών .
- παρουσιάζουν και να αναλύουν τις προϋποθέσεις και τις στρατηγικές αγοραστικής προσήλωσης του τραπεζικού πελάτη.
- εφαρμόζουν τις αρχές του μάρκετινγκ στον χρηματοπιστωτικό τομέα.
- αναλύουν το περιβάλλον του μάρκετινγκ χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
- εξηγούν την αγοραστική συμπεριφορά στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
- αναλύουν και συνθέτουν το μίγμα μάρκετινγκ της επιχείρησης του χρηματοπιστωτικού τομέα: την πολιτική προϊόντος, την τιμολογιακή πολιτική, την πολιτική προώθησης και προβολής και την πολιτική διανομής.
- εφαρμόζουν τον στρατηγικό σχεδιασμό και προγραμματισμό μάρκετινγκ στους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.
- οργανώνουν το μάρκετινγκ στις τράπεζες και τις θυγατρικές τους.
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος
Το μάθημα Μάρκετινγκ Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
- Εφαρμογή των Αρχών του Μάρκετινγκ στον χρηματοπιστωτικό τομέα.
- Το περιβάλλον και το Σύστημα Πληροφοριών του Μάρκετινγκ χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
- Η Αγοραστική Συμπεριφορά στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
- Τα στάδια της διαδικασίας της αγοραστικής απόφασης
- Υποδείγματα αγοραστικής συμπεριφοράς
- Τμηματοποίηση, στόχευση και τοποθέτηση
- Στρατηγικές τοποθέτησης στην αντίληψη του πελάτη μέσω CRM και Data Mining
- Βαθμός ικανοποίησης και μέτρα αύξηση της αγοραστικής προσήλωσης του πελάτη
- Ανάλυση Ελληνικής αγοράς χρηματοπιστωτικών αγορών.
- Το Προϊόν στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
- Είδη τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών
- Στρατηγικές και διαδικασίες ανάπτυξης των χρηματοοικονομικών προϊόντων
- Παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία των νέων προϊόντων
- Επωνυμία και στρατηγική προϊόντος
- Στρατηγικές ανάπτυξης νέων προϊόντων
- Το Δίκτυο Πωλήσεων και Διανομής των χρηματοπιστωτικών προϊόντων και υπηρεσιών.
- Τύποι δικτύων και στρατηγικές αποφάσεις διανομής
- Καταστήματα και εναλλακτικά δίκτυα εξυπηρέτησης
- Η τμηματοποίηση της αγοράς
- Η Τιμολογιακή Πολιτική για τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
- Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής
- Πολιτικές τιμολόγησης
- Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση τιμολογιακής πολιτικής
- Το Μίγμα Επικοινωνίας και Προβολής στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
- Ο ρόλος και η διαδικασία της επικοινωνίας στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
- Διαφήμιση και άμεσο Μάρκετινγκ
- Προώθηση πωλήσεων και προσωπική πώληση
- Τρόποι επικοινωνίας
- Λήψη αποφάσεων για το μίγμα προβολής και επικοινωνίας
- Δημόσιες σχέσεις
- Στρατηγικός Σχεδιασμός και Προγραμματισμός Μάρκετινγκ στους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.
- Ο βαθμός ανάπτυξης και οργάνωσης του μάρκετινγκ
- Η οργάνωση του μάρκετινγκ στις τράπεζες και τις θυγατρικές τους