Βιομηχανική Ιδιοκτησία
Στόχος του μαθήματος
Βιομηχανική Ιδιοκτησία είναι το μάθημα που μελετάει τα δικαιώματα μιας επιχείρησης σε άυλα αγαθά, όπως η επωνυμία αυτής, τα διακριτικά γνωρίσματα αυτής ή το σήμα που επιθέτει στα προϊόντα της και χρησιμοποιεί στη διαφήμιση.
Για παράδειγμα η CocaCola Co. έχει κάποια αποκλειστικά δικαιώματα στις λέξεις CocaCola, στο σχήμα του μπουκαλιού κλπ.
Μελετάται ακόμα το δίκαιο του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων. Το δίκαιο του ανταγωνισμού ασχολείται με τις πρακτικές προώθησης προϊόντων, που αποσκοπούν στην κυριαρχία σε μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, καθώς και με τις εναρμονισμένες πρακτικές που αποβλέπουν στη χειραγώγηση αυτής.
Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τη λογική της διανοητικής ιδιοκτησίας και των κανόνων του ανταγωνισμού. Θα πρέπει να είναι σε θέση να διακρίνουν τους όρους υπό τους οποίους μια επιχείρηση έχει αποκλειστικά δικαιώματα σε άυλα αγαθά, κατά τρόπο ώστε να αποκλείει τους ανταγωνιστές της από τη χρήση τους. Επίσης να διακρίνουν τις πρακτικές και μεθόδους ανταγωνισμού που είναι θεμιτές, από εκείνες που επισύρουν τις κυρώσεις του νόμου.
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος
Το μάθημα Βιομηχανική Ιδιοκτησία ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
- Γενικοί κανόνες
- Βιομηχανική και πνευματική ιδιοκτησία
- Ευρεσιτεχνία
- Υπόδειγμα χρησιμότητας και βιομηχανικό σχέδιο ή υπόδειγμα
- Εμπορικά και βιομηχανικά απόρρητα
- Σήμα
- Λοιπά διακριτικά γνωρίσματα
- Επωνυμία και διακριτικός τίτλος
- Αθέμιτος ανταγωνισμός