Περιεχόμενο και Δομή Σπουδών
Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού διαρθρώνεται σε οκτώ (8) εξάμηνα και περιλαμβάνει μαθήματα υποχρεωτικά, κατ’ επιλογή υποχρεωτικά, πρακτική άσκηση και διπλωματική εργασία.
Ειδικότερα, τα πρώτα τέσσερα εξάμηνα σπουδών εστιάζουν στην ανάπτυξη γνώσεων υποδομής στους τομείς της οικονομικής, της οργάνωσης και διοίκησης τουριστικών επιχειρήσεων, του μάρκετινγκ, της στατιστικής, των ξένων γλωσσών, των κοινωνικών επιστημών και των τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορικής.
Με αφετηρία τις βασικές γνώσεις υποδομής, προσφέρονται στη συνέχεια εξειδικευμένα μαθήματα τα οποία:
- Εξετάζουν τις ιδιομορφίες του τουριστικού σχεδιασμού και οργάνωσης, αλλά και λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων
- Εμβαθύνουν είτε στη μελέτη επιμέρους λειτουργιών της τουριστικής επιχείρησης είτε στη σπουδή των προϋποθέσεων και των συνεπειών της αξιοποίησης ορισμένων μεθόδων, τεχνικών ή και τεχνολογιών για την προώθησηειδικών σκοπών της επιχείρησης
- Εστιάζουν στη σπουδή επιλεγμένων κοινωνικών, ανθρωπιστικών, οικονομικών ή νομικών διαστάσεων του τουριστικού περιβάλλοντος
Κατευθύνσεις Μαθημάτων
Οι κατευθύνσεις σπουδών απαρτίζονται από δέσμες μαθημάτων που η διδασκαλία τους οδηγεί σε μια σχετική εξειδίκευση των φοιτητών. Οι συνδυασμοί των μαθημάτων που είναι ενταγμένα στις προτεινόμενες κατευθύνσεις αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες κατηγορίες προβλημάτων και μεθόδων στις οποίες οι φοιτητές μπορούν να δώσουν έμφαση κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
Κατεύθυνση Α’: Σχεδιασμός και Πολιτική του Τουρισμού
Η έμφαση, στη συγκεκριμένη κατεύθυνση, δίνεται στη διεπιστημονική προσέγγιση του φαινομένου του τουρισμού, και κυρίως στο σχεδιασμό, στην πολιτική και στη διοίκηση τουριστικών προορισμών, αλλά και φορέων και οργανώσεων που ασχολούνται σε μακρο-επίπεδο με ζητήματα τουρισμού. Το ενδεικτικό πρόγραμμα της Κατεύθυνσης περιλαμβάνει εξειδικευμένα μαθήματα, πρακτική άσκηση και πτυχιακή εργασία σε αντικείμενο που εμπίπτει στο γνωστικό χώρο του Σχεδιασμού και της Πολιτικής του Τουρισμού.
Κατεύθυνση Β’: Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Η έμφαση, στη συγκεκριμένη κατεύθυνση, δίνεται στην ολοκληρωμένη προσέγγιση διαφόρων πτυχών της διοίκησης, της οργάνωσης και του περιβάλλοντος των τουριστικών επιχειρήσεων, με παράλληλη μελέτη της λειτουργίας διαφορετικών ειδών τουριστικών επιχειρήσεων όπως οι επιχειρήσεις φιλοξενίας, οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, οι επιχειρήσεις διανομής τουριστικών προϊόντων, κ.ά.
Το ενδεικτικό πρόγραμμα της κατεύθυνσης περιλαμβάνει εξειδικευμένα μαθήματα, πρακτική άσκηση και πτυχιακή εργασία σε αντικείμενο που εμπίπτει στον γνωστικό χώρο της Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Πρακτική Άσκηση
Για την αφομοίωση των γνώσεων και τη βελτίωση των προοπτικών επαγγελματικής αποκατάστασης τους, το Τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού αναπτύσσει σειρά δραστηριοτήτων με σκοπό να φέρει σε άμεση επαφή τους φοιτητές με τους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις στις οποίες μπορούν να απασχοληθούν, όπως εκδηλώσεις προβολής του Τμήματος και πρακτική άσκηση των φοιτητών.
Συγκεκριμένα, το Πρόγραμμα Σπουδών περιλαμβάνει δίμηνη πρακτική άσκηση σε φορείς της τουριστικής βιομηχανίας και σε Υπηρεσίες του δημοσίου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης, για την άμεση διασύνδεση των θεωρητικών και εργαστηριακών σπουδών των φοιτητών και φοιτητριών με την πρακτική εφαρμογή.
Πρόγραμμα Μαθημάτων
1ο Εξάμηνο
Εισαγωγή στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική
Εισαγωγή στον Τουρισμό
Γενική Λογιστική
Ξένη Γλώσσα
Μαθήματα Επιλογής (1 από τα παρακάτω)
Τουριστική και Ταξιδιωτική Βιομηχανία
Τυπολογίες και Χαρακτηριστικά Τουριστικών Προορισμών
2ο Εξάμηνο
Οργάνωση και Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Εισαγωγή στο Τουριστικό Μάρκετινγκ
Κοινωνιολογία
Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά Β’ στη Διοίκηση των Τουριστικών Επιχειρήσεων)
Μαθήματα Επιλογής (2 από τα παρακάτω)
Ελεύθερος Χρόνος και Τουρισμός
Τουρισμός και Ελληνική Οικονομία
Κοινωνική Ευθύνη των Επιχειρήσεων
3ο Εξάμηνο
Τουριστική Οικονομική
Εισαγωγή στο Δίκαιο
Βιομηχανική Οικονομική
Στατιστική
Μαθήματα Επιλογής (2 από τα παρακάτω)
Μαθηματικά
Διοίκηση Επιχειρησιακών Λειτουργιών
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
4ο Εξάμηνο
Χρηματοοικονομική Διοίκηση
Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Πολιτικές στον Τουρισμό
Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων
Ελληνική Τουριστική Ανάπτυξη
Μαθήματα Επιλογής (2 από τα παρακάτω)
Διεθνής Οικονομική
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
Επιχειρηματικότητα
5ο Εξάμηνο
Τουριστικό Μάρκετινγκ
Οργάνωση και Διοίκηση Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
Τουριστική Νομοθεσία
Κατ’ επιλογή Υποχρεωτικό Μάθημα Κατεύθυνσης
Κατεύθυνση Σχεδιασμός και Πολιτική του Τουρισμού
Οικονομικός και Φυσικός Σχεδιασμός Τουρισμού
Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη
Κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Διαχείριση Απόδοσης
Περιφερειακή Ανάπτυξη
6ο Εξάμηνο
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών στον Τουρισμό
Έρευνα Τουριστικής Αγοράς
Κατ’ επιλογή Υποχρεωτικό Μάθημα Κατεύθυνσης
Κατεύθυνση Σχεδιασμός και Πολιτική του Τουρισμού
Διαχείριση Κρίσεων στον Τουρισμό
Διαχείριση Τουριστικών Προορισμών
Κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Οικονομική και Διοίκηση Εκδηλώσεων Τουρισμού
Διοίκηση και Διαχείριση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
7ο Εξάμηνο
Κατεύθυνση Σχεδιασμός και Πολιτική του Τουρισμού
Τουριστική Κοινωνιολογία
Περιβαλλοντική Διαχείριση και Σχεδιασμός του Τουρισμού
Μεταφορές και Τουρισμός
Πολιτιστική Κληρονομιά και Τουρισμός
Κατ’ επιλογή Υποχρεωτικό Μάθημα Κατεύθυνσης
Κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Μέθοδοι Έρευνας στον Τουρισμό
Διοίκηση Λειτουργιών Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Στρατηγική Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Ηλεκτρονικό Εμπόριο για Τουριστικές Επιχειρήσεις
Κατ’ επιλογή Υποχρεωτικό Μάθημα Κατεύθυνσης
8ο Εξάμηνο
Πρακτική Άσκηση
Πτυχιακή Εργασία
Κατ’ επιλογή Υποχρεωτικό Μάθημα Κατεύθυνσης
Κατεύθυνση Σχεδιασμός και Πολιτική του Τουρισμού
Τουριστική Ανάπτυξη και Πολιτική
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών στον Τουρισμό
Κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Κανάλια Διανομής στον Τουρισμό
Ξενοδοχειακή Λογιστική
Μαθήματα Επιλογής Κατευθύνσεων – Χειμερινό
Τουρισμός και Αειφόρος Ανάπτυξη
Προβολή και Προώθηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Διεθνή Συστήματα Κρατήσεων
Τουριστική Γεωγραφία
Αγγλικά: Τεχνικές Επικοινωνίας στη Διοίκηση και τον Τουρισμό
Στρατηγικός Σχεδιασμός Τουρισμού
Μαθήματα Επιλογής Κατευθύνσεων – Εαρινό
Χρηματοδότηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Ανθρωπολογία του Τουρισμού
Ποσοτικές Μέθοδοι στη Χωρική Ανάλυση
Επιχειρησιακή Έρευνα
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Διαπολιτισμική Επικοινωνία