Ανάλυση Ζήτησης (Demand Analysis)
Στόχος του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Ανάλυση Ζήτησης είναι να δώσει τη βάση για την ανάλυση και πρόβλεψη της ζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών σε διάφορους καταναλωτικούς κλάδους.
Οι κύριες θεματικές ενότητες του μαθήματος περιλαμβάνουν: (α) μεθόδους δειγματοληψίας, (β) συλλογή και ανάλυση δεδομένων ερωτηματολογίων, (γ) παραγοντική ανάλυση και ομαδοποίηση δεδομένων, (δ) οικονομετρικά πρότυπα ζήτησης διακριτών μεταβλητών, (ε) εκτίμηση προτύπων και στατιστικές υποθέσεις, (στ) μεθόδους πρόβλεψης και (ζ) παρουσίαση μεθοδολογίας και αποτελεσμάτων της μελέτης ζήτησης.
Η διδασκαλία του μαθήματος Ανάλυση Ζήτησης έχει σκοπό:
- να δώσει τη βάση για την ανάλυση και πρόβλεψη της ζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών στους τομείς της ναυτιλίας, των μεταφορών, και των τηλεπικοινωνιών.
- την εκμάθηση μεθοδολογιών δειγματοληψίας και τη σχεδίαση ερωτηματολογίων για μελέτες έρευνας αγοράς
- την εκμάθηση μεθόδων συλλογής και ανάλυσης των δεδομένων.
- την κατανόηση των οικονομικών προτύπων ζήτησης διακριτών μεταβλητών και των στατιστικών υποθέσεων
- την ανάπτυξη και την εφαρμογή μεθοδολογιών έρευνας.
την εκτίμηση οικονομετρικών προτύπων, ζήτησης διακριτών μεταβλητών και παραγοντικής ανάλυσης. - την εφαρμογή μεθόδων πρόβλεψης ζήτησης σε μελλοντικούς χρόνους.
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος
Το μάθημα Ανάλυση Ζήτησης ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
Σημαντικότητα Ανάλυσης Ζήτησης
Ποσοτική έρευνα
Σχεδιασμός και οργάνωση ερωτηματολογίου
Καθορισμός ερευνητικού θέματος και δημιουργία ομάδων εργασίας
Ανάπτυξη πλαισίου συμπεριφοράς ατόμων και ανάλυση ζήτησης
Ανάπτυξη βάσεων δεδομένων
Θεωρία δειγματοληψίας
Πρότυπα παλινδρόμησης
Στατιστική Ανάλυση / Πρότυπα παλινδρόμησης
Παρουσίαση προκαταρκτικών αποτελεσμάτων έρευνας