Επιχειρησιακή Οικονομική
Στόχος του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Επιχειρησιακή Οικονομική είναι η εξοικείωση του φοιτητή με την εφαρμογή της Μικροοικονομικής και των εργαλείων ανάλυσης της Διοικητικής Επιστήμης για την εξεύρεση άριστων λύσεων σε προβλήματα λήψης αποφάσεων της Διοίκησης.
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος
Το μάθημα Επιχειρησιακή Οικονομική ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
- Πεδίο Εφαρμογής της Επιχειρησιακής Οικονομικής
- Ορισμός της επιχειρησιακής οικονομικής
- Διαδικασία λήψης αποφάσεων
- Θεωρία της επιχείρησης
- Φύση και λειτουργία του κέρδους
- Τεχνικές Αριστοποίησης και Σύγχρονα Εργαλεία Μάνατζμεντ
- Μέθοδοι έκφρασης μέσων και οριακών μεγεθών
- Ανάλυση αριστοποίησης
- Αριστοποίηση υπό περιορισμούς
- Εργαλεία Μάνατζμεντ για την αριστοποίηση
- 3. Η Θεωρία της Ζήτησης
- Η ζήτηση ενός αγαθού
- Η ελαστικότητα ζήτησης ως προς τη τιμή
- Εισοδηματική ελαστικότητα ζήτησης
- Σταυροειδής ελαστικότητα ζήτησης ως προς τη τιμή
- Χρήση των ελαστικοτήτων στη λήψη αποφάσεων του μάνατζμεντ
- Γραμμικός Προγραμματισμός
- Ένα πρόβλημα μεγιστοποίησης με δυο μεταβλητές
- Διατύπωση του προβλήματος
- Επιτρεπτή περιοχή
- Αντικειμενική συνάρτηση
- Εύρεση της λύσης και ιδιότητες της λύσης
- Παραδείγματα προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού με παραπάνω από δυο μεταβλητές
- Θεωρία Αποθεμάτων
- Λόγοι διατήρησης αποθέματος
- Πολιτική αποθεμάτων
- Διαδικασία λειτουργίας συστήματος αποθεμάτων
- Υπόδειγμα οικονομικής ποσότητας παραγγελίας (α) με και χωρίς χρονική καθυστέρηση στο χρόνο παράδοσης της παραγγελίας, (β) με εκπτώσεις, και (γ) με παραγγελίες σε εκκρεμότητα
- Πρακτικές Τιμολόγησης
- Τιμολόγηση προϊόντων με αλληλένδετη ζήτηση
- Χρησιμοποίηση δυναμικότητας εργοστασίου και άριστη τιμολόγηση προϊόντος
- Άριστη τιμολόγηση συνδεδεμένων προϊόντων με σταθερές και μεταβλητές αναλογίες
- Μεταβιβαστική τιμολόγηση (α) χωρίς εξωτερική αγορά για το ενδιάμεσο προϊόν, (β) σε καθεστώς τέλειου και ατελούς ανταγωνισμού για το ενδιάμεσο προϊόν
- Τιμολόγηση με προσαύξηση του κόστους
- Διαφορική ανάλυση στην τιμολόγηση