Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ (e-Marketing)
Στόχος του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ είναι να προσφέρει στον φοιτητή την ευκαιρία να εμβαθύνει σε βασικά ζητήματα δημιουργίας και διαχείρισης πληροφοριακών συστημάτων για την υποστήριξη της λήψης αποφάσεων στο Μάρκετινγκ.
Επίσης παρέχει ολοκληρωμένες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις σχετικά με τη χρήση των τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφόρησης στη λειτουργία του Μάρκετινγκ έτσι ώστε να τον καταστήσει ικανό στην εφαρμογή των γνώσεων αυτών σε στρατηγικό, λειτουργικό και οργανωσιακό επίπεδο.
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα να:
- ορίζουν και να περιγράφουν τα συστατικά στοιχεία ενός πληροφοριακού συστήματος Μάρκετινγκ και να διακρίνουν τα διάφορα είδη και τις λειτουργίες των συστημάτων αυτών.
- σχεδιάζουν και να χρησιμοποιούν λογισμικό εφαρμογών πληροφοριακών συστημάτων Μάρκετινγκ για την επίλυση αντίστοιχων προβλημάτων
- αποδέχονται την αναγκαιότητα συνδρομής των κατάλληλων προϋποθέσεων για τη λειτουργία πληροφοριακών συστημάτων Μάρκετινγκ μέσα σε μια επιχείρηση και της ανάλυσης κόστους-ωφέλειας στην ανάπτυξη και λειτουργία αυτών.
- κατανοούν τις επιπτώσεις του διαδικτύου και γενικότερα των νέων τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορίας στις αγορές και τις στρατηγικές και τακτικές μάρκετινγκ της επιχείρησης.
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος
Το μάθημα Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
- Μεγέθη και τάσεις της αγοράς του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και εμπορίου.
- Αλλαγές στην αγορά, οφέλη, ευκαιρίες, απειλές.
- Στρατηγική μάρκετινγκ στις ψηφιακές αγορές.
- Μίγμα ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και διαχείριση σχέσεων με πελάτες.
- Επιχειρηματικά μοντέλα, κοινωνικά δίκτυα και mobile marketing.
- Οργανωτικά θέματα και εσωτερικές αλλαγές.
- Επιμέρους τομείς εφαρμογής του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ: βιομηχανικές αγορές, ΜΜΕ, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμοί
- Η υποστήριξη της λήψης αποφάσεων ηλεκτρονικού μάρκετινγκ με την βοήθεια συστημάτων Πληροφορικής.
- Οn-line διαφήμιση.
- Μέτρηση απόδοσης στρατηγικών internet marketing.
- Συστήματα διαχείρισης πελατών CRM.
- Διαχείριση γνώσης και εξόρυξη δεδομένων marketing.