Loading...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Loading...
Skip to content

Οδηγος Σπουδων και Επαγγελματικης Σταδιοδρομιας για Οικονομολογους

  • Facebook
  • Twitter
  • Επικοινωνία
  • Αναζήτηση...
Οικονομολόγος
  • ΠανεπιστήμιαLooking for studies
  • ΤμήματαAll the schools
  • ΜαθήματαDescriptions
  • ΕπαγγέλματαTell me more..
  • ΕπικοινωνίαI have a question!

Στρατηγικό Μάνατζμεντ (Strategic Management)

Στόχος του μαθήματος

Στρατηγικό Μάνατζμεντ είναι το μάθημα που στοχεύει στην ανάδειξη των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις για την επαρκή στοχοθεσία, την συλλογή και αξιοποίηση πληροφοριών σχετικών με τους στόχους, την αναγνώριση των μέσων επίτευξης των στόχων καθώς και την διαδικασία παρακολούθησης της υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδιασμού.

Το Στρατηγικό Μάνατζμεντ αποτελεί βασικό παράγοντα της επιτυχίας των επιχειρήσεων καθώς αποτυπώνει την φυσιογνωμία και επηρεάζει την δυναμική τους, ενώ η συνθετική προσέγγιση που προτείνεται στο Στρατηγικό Μάνατζμεντ σχετίζεται με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων σε ένα δυναμικό περιβάλλον λειτουργίας.

Στους φοιτητές παρουσιάζονται βασικά εργαλεία που εξυπηρετούν τον στρατηγικό σχεδιασμό (πχ SWOT, Balanced Scorecard) προκειμένου να τα υιοθετήσουν και να τα ενσωματώσουν σε ένα επιχειρηματικό πλάνο.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:

  • περιγράφει την στρατηγική θέση μιας επιχείρησης.
  • καθορίζει τις εναλλακτικές μακροχρόνιες κατευθύνσεις που μπορεί να ακολουθήσει η επιχείρηση.
  • προσδιορίζει τους διαθέσιμους πόρους που έχει στη διάθεση της.
  • αναγνωρίζει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και τις αναδυόμενες ευκαιρίες που προσφέρει το περιβάλλον (εσωτερικό και εξωτερικό) της επιχείρησης.
  • συντάσσει στρατηγική ανάλυση για μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται σε ένα συγκεκριμένο κλάδο οικονομικής δραστηριότητας.
  • επιχειρηματολογεί για τη στρατηγική της επιχείρησης.
  • παρουσιάζει στρατηγικές που μπορεί να υιοθετήσει μια επιχείρηση για να προστατεύσει την αγορά της και να ηγηθεί του ανταγωνισμού.
  • αναγνωρίζει επιχειρηματικούς κινδύνους και να λαμβάνει διοικητικές αποφάσεις.
  • συνδυάζει γνώσεις από διαφορετικούς τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας (πχ χρηματοοικονομικά) ώστε να αναδείξει την ωριμότητα του στρατηγικού σχεδιασμού που υποστηρίζει.
  • συνθέτει ένα υψηλού επαγγελματικού επιπέδου επιχειρηματικό πλάνο έτοιμο προς κατάθεση σε εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων.
  • προτείνει εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές που μπορεί να ακολουθήσει η επιχείρηση.

Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος

Το μάθημα Στρατηγικό Μάνατζμεντ ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:

  • Έννοια και σημασία της Στρατηγικής στις Επιχειρήσεις
  • Στρατηγικό Μάνατζμεντ και Μορφοποίηση Στρατηγικής
  • Ανάλυση Εξωτερικού και Εσωτερικού Περιβάλλοντος
    • Ευκαιρίες, απειλές και ανταγωνιστικό περιβάλλον
    • Ελκυστικότητα αγοράς
    • Ένταση ανταγωνισμού
    • Κοινωνικοί, τεχνολογικοί, οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες επίδρασης
    • Φυσικοί, τεχνολογικοί, χρηματοοικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι
    • Δυνατότητες, αδυναμίες και διασυνδέσεις στην αλυσίδα αξίας
  • Επιχειρησιακές Στρατηγικές
    • Τεχνικές λήψης στρατηγικών αποφάσεων
  • Υλοποίηση και Αξιολόγηση Στρατηγικής
  • Επιχειρησιακό Σχέδιο
    • Κατάστρωση και εκτέλεση επιχειρηματικού σχεδίου
  • Το μάθημα διδάσκεται στα εξής ιδρύματα:

    • Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ) (1654)

    • Metropolitan College – Μητροπολιτικό Κολλέγιο

      BA (Hons) International Hospitality and Tourism Management (Διοίκηση Τουριστικών και Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων) Metropolitan College (Μητροπολιτικό Κολλέγιο)

    • Metropolitan College – Μητροπολιτικό Κολλέγιο

      ΒA (Hons) Marketing Management (Μάρκετινγκ) – Metropolitan College (Μητροπολιτικό Κολλέγιο)

    • Metropolitan College – Μητροπολιτικό Κολλέγιο

      BA (Hons) Business Management (Διοίκηση Επιχειρήσεων) – Metropolitan College (Μητροπολιτικό Κολλέγιο)

    • Πανεπιστήμιο Πειραιώς

      Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Πειραιώς (316)

    • Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ)

      Οικονομικό Τμήμα – Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ) (867)

    • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

      Οικονομικών Επιστημών – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (ΑΠΘ) (311)

    • Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

      Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (322)

    • Πανεπιστήμιο Πειραιώς

      Τουριστικών Σπουδών – Πανεπιστήμιο Πειραιώς (375)

    • ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (έχει καταργηθεί)

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (έχει καταργηθεί)

    • Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (337)

    • Πανεπιστήμιο Πειραιώς

      Ναυτιλιακών Σπουδών – Πανεπιστήμιο Πειραιώς (157)

Updates

10 Σεπτεμβριου 2022

Βάσεις 2022: Όσο ψηλότερα, τόσο μεγαλύτερες οι ελεύθερες πτώσεις

2 Σεπτεμβριου 2022

Ξεκινά η ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελληνίων

3 Φεβρουαριου 2022

Χάρβαρντ και Κολούμπια ιδρύουν παραρτήματα στην Ελλάδα για μεταπτυχιακές και προπτυχιακές σπουδές

21 Ιανουαριου 2022 | Θεσεις Εργασιας

Καταργήθηκε το δεύτερο μηχανογραφικό για τις Πανελλήνιες 2022

10 Ιανουαριου 2022 | Θεσεις Εργασιας

ΟΠΑ: Νέα web εφαρμογή με το Πρόγραμμα Εξεταστικής

Περισσοτερα

    Sticky

  • Τι προσφέρει ο oikonomologos.gr;

  • Τι είναι ο Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος;

  • Τι διδάσκεται στο μάθημα Ανάλυσης και Σχεδιασμού Επιχειρηματικών Διαδικασιών;

Σχετικα

Οδηγός Σπουδών και Προοπτικές Εξέλιξης για Οικονομολόγους

Πλοηγηση

  • About us
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Ακολουθηστε μας

  • Facebook
  • Twitter
  • Επικοινωνία
  • Αναζήτηση...

Copyright © 2023. Με την αποποίηση παντός δικαιώματος

Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη.
Απαραίτητα Πάντα ενεργό
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Στατιστικά
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Διαχείριση παρόχων Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}