Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων
Μάρκετινγκ είναι η επιχειρηματική φιλοσοφία και λειτουργία που εντοπίζει τις ανάγκες και τις επιθυμίες του πελάτη, προσδιορίζει και μετρά το μέγεθος τους, καθορίζει ποιες αγορές – στόχους μπορεί η επιχείρηση να εξυπηρετήσει καλύτερα, αποφασίζει ποια είναι τα κατάλληλα προϊόντα/υπηρεσίες που εξυπηρετούν αυτές τις αγορές και καλεί όλα τα στελέχη του οργανισμού να εξυπηρετήσουν τον πελάτη σκεπτόμενοι πάντα τον ανταγωνισμό.
Στόχος του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων είναι να παρουσιάσει μία ολοκληρωμένη, συστηματική, επιστημονική και αναλυτική προσέγγιση σχετικά με τον ζωτικό για την αγροτική επιχείρηση χώρο του μάρκετινγκ.
Το μάθημα δίνει έμφαση στις σημαντικότερες αποφάσεις τις οποίες καλούνται να πάρουν τα στελέχη του μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, στην προσπάθεια τους να εναρμονίσουν τους αντικειμενικούς στόχους και τους πόρους της επιχείρησης με τις ανάγκες και τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά αγροτικών προϊόντων και τροφίμων.
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος
Το μάθημα Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
- Βασικές έννοιες του Μάρκετινγκ – Στρατηγικό, τακτικό και εσωτερικό μάρκετινγκ
- Καταναλωτική συμπεριφορά
- Βασικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά
- Διαδικασία της αγοραστικής απόφασης
- Έννοια και συστατικά ενός συστήματος πληροφοριών Μάρκετινγκ
- Το πεδίο της έρευνας Μάρκετινγκ
- Η διαδικασία της έρευνας Μάρκετινγκ
- Τα χαρακτηριστικά μιας καλής έρευνας Μάρκετινγκ
- Τμηματοποίηση και στόχευση της αγοράς
- Στρατηγικές για διαφοροποίηση και τοποθέτηση στο Μάρκετινγκ
- Μίγμα Μάρκετινγκ
- Το προϊόν και η πολιτική της επιχείρησης
- Ανάπτυξη, δοκιμή και εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών
- Επιλογή και διαχείριση δικτύων διανομής Μάρκετινγκ
- Σχεδιασμός στρατηγικού μείγματος επικοινωνίας και προώθησης
- Τιμολογιακή πολιτική