Έρευνα Αγοράς (Market Research)
Στόχος του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Έρευνα Αγοράς είναι η χρησιμοποίηση όλων των διαθέσιμων μεθόδων και τεχνικών της έρευνας αγοράς για τη σωστή πληροφόρηση και καθοδήγηση της επιχείρησης στις αποφάσεις που πρέπει να πάρει. Αυτό επιτυγχάνεται με τη σύνδεση της έρευνας αγοράς με τη διοίκηση του Μάρκετινγκ και την ανάλυση της σχέσης μεταξύ της λήψης αποφάσεων και της κατάστρωσης ερευνητικών σχεδίων.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα έχει την ικανότητα να:
- αντιλαμβάνεται τις βασικές μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται για την έρευνα της αγοράς.
- αναλύει τη φιλοσοφία και τα στοιχεία του Συστήματος Πληροφόρησης Μάρκετινγκ.
- εξηγεί την τεχνική λήψης συνεντεύξεων και των ομάδων εστίασης.
- χρησιμοποιεί βασικές τεχνικές της ποιοτικής έρευνας.
- αναλύει την έννοια της δειγματοληψίας καθώς και των βασικών δειγματοληπτικών μεθοδολογιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην έρευνα αγοράς.
- ετοιμάζει ερωτηματολόγια με τη χρήση όλων των τύπων ερωτήσεων.
- αναλύει τις έννοιες της ποσοτικής και της ποιοτικής έρευνας.
- εξηγεί τις βασικές μεθόδους στατιστικής ανάλυσης και την παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας αγοράς.
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος
Το μάθημα Έρευνα Αγοράς ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
- Έρευνα Μάρκετινγκ και αγοράς
- Μεθοδολογία έρευνας αγοράς
- Έρευνα διαφήμισης
- Βιομηχανική έρευνα αγοράς
- Έρευνα αγοράς υπηρεσιών
- Ποιοτική έρευνα: ομάδες εστίασης και σε βάθος συνεντεύξεις
- Προβολικές τεχνικές
- Τεχνικές παρατήρησης
- Σχεδιασμός του ερωτηματολογίου
- Δειγματοληψία
- Μέθοδοι στατιστικής ανάλυσης στην έρευνα αγοράς
- Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας αγοράς
- Χαρακτηριστικά δειγμάτων
- Θεωρία των αποφάσεων
- Τεχνικές έρευνας
- Συνέντευξη