Διαφήμιση (Advertising)
Στόχος του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος Διαφήμιση η ανάλυση της διαδικασίας της επικοινωνίας καθώς και των επιμέρους τεχνικών που εφαρμόζονται στα πλαίσια της οργάνωσης και διαμόρφωσης μιας διαφημιστικής εκστρατείας, τόσο από τη σκοπιά της επιχείρησης όσο και της διαφημιστικής εταιρίας.
Στόχος είναι να αναγνωρίσουν οι φοιτητές τη στενή σχέση μεταξύ διαφημιστικής στρατηγικής και στρατηγικής μάρκετινγκ και να κατανοήσουν τους μηχανισμούς που καθορίζουν την αποτελεσματικότητα μιας διαφημιστικής εκστρατείας. Το μάθημα επικεντρώνεται στις κλασικές και σύγχρονες προσεγγίσεις στη μελέτη της διαφήμισης (ιεραρχικά μοντέλα της διαφήμισης, μοντέλα διαφήμισης σε συνθήκες υψηλής και χαμηλής ανάμειξης, πλέγματα στόχων-στρατηγικής κλπ.) και εξετάζει σε βάθος τόσο τον στρατηγικό όσο και τον δημιουργικό σχεδιασμό και υλοποίηση.
Διεξοδικά αναλύονται η ιεραρχική κλιμάκωση των αποτελεσμάτων της διαφήμισης, η διαδικασία επεξεργασίας της πληροφορίας στη διαφήμιση, οι παράγοντες και οι προϋποθέσεις, αλλά και τα εμπόδια ανάπτυξης μιας αποτελεσματικής διαφήμισης.
Επίσης, εξετάζονται θέματα όπως ο καθορισμός των διαφημιστικών στόχων και του προϋπολογισμού, η διαμόρφωση του διαφημιστικού προγράμματος, η σχεδίαση της διαφήμισης και η εφαρμογή υλοποίησης της δημιουργικής ιδέας, η απεικόνιση και η διαμόρφωση του διαφημιστικού κειμένου, ο σχεδιασμός και η επιλογή των μέσων επικοινωνίας.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζουν πώς να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν, να εκτελέσουν και να αξιολογήσουν ένα διαφημιστικό πρόγραμμα.
- κατανοήσουν την έννοια της διαφήμισης και τη διαφορά της από τα υπόλοιπα στοιχεία του προωθητικού μίγματος
- κρίνουν ποιος είναι ο κατάλληλος συνδυασμός για την καλύτερη προβολή μιας επιχείρησης ή ενός προϊόντος
- κατανοήσουν τα βήματα και τον τρόπο που υλοποιείται μια διαφημιστική εκστρατεία
- διατυπώνουν ξεκάθαρους διαφημιστικούς στόχους
- κατανοούν τον πολλαπλό ρόλο της διαφήμισης στην σύγχρονη οικονομία και τις κοινωνίες.
- γνωρίζουν τους τρόπους, τα μέσα και τις μεθόδους με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να προβάλλουν τις ίδιες και τα προϊόντα τους στους καταναλωτές μέσω της διαφήμισης
- δημιουργούν το περίγραμμα ενός διαφημιστικού μηνύματος
- γνωρίζουν τα κριτήρια επιλογής του διαφημιστικού γραφείου και το επίπεδο συνεργασίας μεταξύ αυτού και του διαφημιζόμενου φορέα
- συνδυάζουν κριτικά τα διάφορα ΜΜΕ, προκειμένου ένα διαφημιστικό μήνυμα να προβληθεί με τη μέγιστη αποτελεσματικότητα
- σκέφτονται κριτικά τα διαφημιστικά προγράμματα
- αντιλαμβάνονται πώς η διαφήμιση αλληλεπιδρά με τα κοινωνικά πρότυπα και αξίες
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος
Το μάθημα Διαφήμιση ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
- Η διαφήμιση ως στοιχείο της ολοκληρωμένης επικοινωνίας μάρκετινγκ
- Σχέση διαφήμισης με τα υπόλοιπα στοιχεία του προωθητικού μίγματος
- Η διαφημιστική εκστρατεία
- Διαμόρφωση διαφημιστικών στόχων
- Καθορισμός διαφημιστικού προϋπολογισμού
- Η δημιουργική σχεδίαση και ανάπτυξη του διαφημιστικού μηνύματος
- Διαφήμιση στο διαδίκτυο και σε διαδραστικά μέσα.
- Ζητήματα κοινωνιολογίας της διαφήμισης
- Λειτουργία και ο στόχος της διαφήμισης.
- Ο ρόλος της διαφήμισης στο μείγμα μάρκετινγκ.
- H διαφήμιση στα πλαίσια της Ολοκληρωμένης Επικοινωνίας Μάρκετινγκ
- Η ιστορία και η εξέλιξη της διαφήμισης.
- Κοινωνικά, ηθικά και νομικά ζητήματα σχετικά με τη διαφήμιση.
- Διοίκηση της διαφημιστικής διαδικασίας.
- Πλέγματα σχεδιασμού διαφημιστικής στρατηγικής.
- Διαμόρφωση διαφημιστικών στόχων.
- Σχεδιασμός διαφημιστικού προγράμματος.
- Ανάπτυξη μηνύματος και τύποι επικλήσεων.
- Δημιουργική στρατηγική σε διαφορετικά μέσα
- Επιλογή και προγραμματισμός διαφημιστικών μέσων.
- Αξιολόγηση και παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας του διαφημιστικού προγράμματος.