Loading...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Loading...
Skip to content

Οδηγος Σπουδων και Επαγγελματικης Σταδιοδρομιας για Οικονομολογους

  • Facebook
  • Twitter
  • Επικοινωνία
  • Αναζήτηση...
Οικονομολόγος
  • ΠανεπιστήμιαLooking for studies
  • ΤμήματαAll the schools
  • ΜαθήματαDescriptions
  • ΕπαγγέλματαTell me more..
  • ΕπικοινωνίαI have a question!

Έρευνα Μάρκετινγκ (Marketing Research)

Έρευνα Μάρκετινγκ είναι το μάθημα που εξετάζει τα εργαλεία τα οποία είναι απαραίτητα για τη συλλογή, την επεξεργασία, την ανάλυση και την αποτύπωση των δεδομένων που εξάγονται από την έρευνα αγοράς με στόχο την διαμόρφωση στρατηγικών κατάκτησης της αγοράς

Στόχος του μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος Έρευνα Μάρκετινγκ είναι να παρουσιάσει στους φοιτητές τα απαραίτητα εργαλεία, τεχνικές και μεθοδολογίες που απαιτούνται ώστε να γίνουν ευφυείς χρήστες της έρευνας αγοράς, να κατανοήσουν τη λογική, τη διαδικασία και τους διάφορους τύπους της έρευνας μάρκετινγκ και το ρόλο που αυτή διαδραματίζει στη λήψη αποφάσεων, με την έμφαση να δίνεται στην ανάλυση των σταδίων της Έρευνας Μάρκετινγκ, στη κατάρτιση των ερωτηματολογίων, στη συλλογή των στοιχείων, στη στατιστική ανάλυσή τους και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων.

Επίσης το μάθημα αναφέρεται στα στάδια της διαδικασίας σχεδιασμού και υλοποίησης της Έρευνας Μάρκετινγκ, ώστε ο φοιτητής να αποκτά μια ολοκληρωμένη γνώση σχεδιασμού και εφαρμογής της, καθώς πρέπει όχι μόνο να κατανοεί το χαρακτήρα των προγραμμάτων μάρκετινγκ, αλλά να ξέρει και πώς να λύνει αυτά τα προβλήματα χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία της έρευνας και άλλες αναλυτικές τεχνικές.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα έχει την ικανότητα να :

  • κάνει χρήση των σύγχρονων όρων και εργαλείων της έρευνας Μάρκετινγκ.
  • αξιολογεί κάθε στάδιο της έρευνας μάρκετινγκ.
  • επιλέγει την κατάλληλη κάθε φορά ποιοτική ή ποσοτική μέθοδο για κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την επιχείρηση.
  • σχεδιάζει ένα ολοκληρωμένο ερωτηματολόγιο.
  • διαμορφώνει συγκεκριμένους ερευνητικούς στόχους προς την κατεύθυνση επίλυσης συγκεκριμένων προβλημάτων της επιχείρησης.
  • διοικεί και να αξιοποιεί κατάλληλα τις πληροφορίες που αντλεί από τις διάφορες έρευνες για την αποτελεσματικότερη λήψη αποφάσεων.
  • αναλύει τα στοιχεία και να παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας έρευνας μάρκετινγκ.
  • κατανοεί τη σημασία, το εύρος και τη χρησιμότητα της Έρευνας Μάρκετινγκ,
  • κατανοεί το περιεχόμενο και τη χρησιμότητα της Στατιστικής στην Έρευνα Μάρκετινγκ.
  • αναγνωρίζει τη δομή και τη λειτουργία της Ελληνικής αγοράς και τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε αυτή.
  • εκτιμά τις προοπτικές της αγοράς και επαγγελματικής απασχόλησης στον χώρο της έρευνας Μάρκετινγκ.

Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος

Το μάθημα Έρευνα Μάρκετινγκ ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:

  • Σχεδιασμός, οργάνωση, εκτέλεση και έλεγχος αποτελεσμάτων της έρευνας.
  • Στατιστικά συμπεράσματα και στατιστικός έλεγχος.
  • Μετρήσεις και συλλογή αρχείων.
  • Ερωτηματολόγια, επεξεργασία στοιχείων και παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας.
  • Μεθοδολογία δόμησης κλιμάκων μέτρησης.
  • Ποιοτική έρευνα.
  • Μέθοδοι αποτύπωσης και παρουσίασης ερευνητικών δεδομένων καθώς και εφαρμογή των αποτελεσμάτων στη στρατηγική κατάκτηση της Αγοράς.
  • Μέθοδοι στατιστικής ανάλυσης δεδομένων και οι τεχνικές παρουσίασης των αποτελεσμάτων
  • Σύνταξη ερευνητικών εργαλείων (ερωτηματολόγια) και σχεδιασμός της δειγματοληψίας.
  • Δυνατότητες και περιορισμοί της Έρευνας Μάρκετινγκ.
  • Συστήματα Διαχείρισης Πληροφοριών Μάρκετινγκ (Marketing Information Systems).
  • Η χρησιμότητα της Στατιστικής στην Έρευνα Μάρκετινγκ.
  • Σχεδιασμός της έρευνας και προσδιορισμός των πηγών των πληροφοριών.
  • Αιτιολογικές Έρευνες (Causal).
  • Σχεδιασμός μεθόδων συλλογής στοιχείων και έντυπα έρευνας.
  • Διαδικασία ανάπτυξης ερωτηματολογίων.
  • Κλίμακες μέτρησης της στάσης των ερευνούμενων.
  • Σχεδιασμός δειγματοληπτικής έρευνας και δείγματος.
  • Προσδιορισμός του μεγέθους του δείγματος.
  • Μέθοδοι τυχαίας δειγματοληψίας.
  • Ανάλυση στοιχείων από ερωτηματολόγια. – Σύνταξη και παρουσίαση της έκθεσης και των αποτελεσμάτων της έρευνας.
  • Η ελληνική αγορά εργασίας – Διερεύνηση και ανάλυση των εταιρειών ερευνών Marketing στην Ελλάδα.
  • Το μάθημα διδάσκεται στα εξής ιδρύματα:

    • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

      Οικονομικών Επιστημών – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (1548)

    • Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ)

      Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας – Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ) (1607)

    • Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ)

      Διοίκηση Οργανισμών, Μάρκετινγκ & Τουρισμού – Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ) (1605)

    • Metropolitan College – Μητροπολιτικό Κολλέγιο

      ΒA (Hons) Marketing Management (Μάρκετινγκ) – Metropolitan College (Μητροπολιτικό Κολλέγιο)

    • Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (669)

    • Πανεπιστήμιο Πειραιώς

      Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Πειραιώς (316)

    • Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ)

      Οικονομικό Τμήμα – Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ) (867)

    • ΤΕΙ Αθηνών (έχει καταργηθεί)

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΤΕΙ Αθηνών (έχει καταργηθεί)

    • Πανεπιστήμιο Πατρών

      Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων – Πανεπιστήμιο Πατρών (561)

    • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

      Οικονομικών Επιστημών – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (ΑΠΘ) (311)

    • Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ)

      Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων – Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) (313)

    • Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ)

      Στατιστικής – Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) (329)

    • Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

      Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (322)

    • Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ)

      Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας – Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) (240)

    • ΤΕΙ Αθηνών (έχει καταργηθεί)

      Εμπορίας και Διαφήμισης – ΤΕΙ Αθηνών (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (έχει καταργηθεί)

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (έχει καταργηθεί)

    • Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ)

      Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας – Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) (314)

    • Πανεπιστήμιο Πειραιώς

      Στατιστικής & Ασφαλιστικής Επιστήμης – Πανεπιστήμιο Πειραιώς (318)

Updates

10 Σεπτεμβριου 2022

Βάσεις 2022: Όσο ψηλότερα, τόσο μεγαλύτερες οι ελεύθερες πτώσεις

2 Σεπτεμβριου 2022

Ξεκινά η ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελληνίων

3 Φεβρουαριου 2022

Χάρβαρντ και Κολούμπια ιδρύουν παραρτήματα στην Ελλάδα για μεταπτυχιακές και προπτυχιακές σπουδές

21 Ιανουαριου 2022 | Θεσεις Εργασιας

Καταργήθηκε το δεύτερο μηχανογραφικό για τις Πανελλήνιες 2022

10 Ιανουαριου 2022 | Θεσεις Εργασιας

ΟΠΑ: Νέα web εφαρμογή με το Πρόγραμμα Εξεταστικής

Περισσοτερα

    Sticky

  • Τι προσφέρει ο oikonomologos.gr;

  • Τι είναι ο Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος;

  • Τι διδάσκεται στο μάθημα Ανάλυσης και Σχεδιασμού Επιχειρηματικών Διαδικασιών;

Σχετικα

Οδηγός Σπουδών και Προοπτικές Εξέλιξης για Οικονομολόγους

Πλοηγηση

  • About us
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Ακολουθηστε μας

  • Facebook
  • Twitter
  • Επικοινωνία
  • Αναζήτηση...

Copyright © 2023. Με την αποποίηση παντός δικαιώματος

Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη.
Απαραίτητα Πάντα ενεργό
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Στατιστικά
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Διαχείριση παρόχων Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}