Στρατηγικό Μάρκετινγκ (Strategic Marketing)
Στόχος του μαθήματος
Στρατηγικό Μάρκετινγκ είναι το μάθημα που παρουσιάζει τις αρχές, μεθόδους ανάλυσης και διαδικασίες του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ, το ρόλο του διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην ανάπτυξη στρατηγικών μάρκετινγκ, τις περισσότερες γενικές αλλά και εξειδικευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, την καταλληλότητα τους ανάλογα με τις περιστάσεις της αγοράς, τους στόχους της επιχείρησης και το μίγμα μάρκετινγκ που θεωρείται ιδανικό ανά περίπτωση.
Στο πλαίσιο του μαθήματος δίνεται έμφαση στη διαδικασία κατάρτισης ενός αποτελεσματικού πλάνου μάρκετινγκ (marketing plan), αναλύεται η σημασία του στρατηγικού προγραμματισμού μάρκετινγκ και εξετάζονται σε βάθος οι στρατηγικές αποφάσεις της τμηματοποίησης και στόχευσης της αγοράς και της τοποθέτησης του προϊόντος, καθώς και οι επιμέρους στρατηγικές μάρκετινγκ στα διάφορα στάδια του κύκλου ζωής του προϊόντος.
Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος
Το μάθημα Στρατηγικό Μάρκετινγκ ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:
- Βασικές Έννοιες Στρατηγικού Προγραμματισμού Μάρκετινγκ
- Η έννοια της στρατηγικής στις επιχειρήσεις
- Στρατηγική μάρκετινγκ
- Στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ
- Ανάλυση Εσωτερικού και Εξωτερικού Περιβάλλοντος
- Ανάλυση ανταγωνισμού
- Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
- Ανάλυση περιβάλλοντος και ευκαιριών
- Αξιολόγηση Προϊοντικού Χαρτοφυλακίου
- Επιλογή Αγορών – Στόχων
- Στρατηγικές αποφάσεις τοποθέτησης προϊόντων
- Στρατηγική τμηματοποίηση της αγοράς
- Ανάλυση καταναλωτών
- Στόχοι και Στρατηγική Μάρκετινγκ
- Σχέδιο Δράσης
- Παρακολούθηση και Έλεγχος Προγράμματος Μάρκετινγκ