Loading...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Loading...
Skip to content

Οδηγος Σπουδων και Επαγγελματικης Σταδιοδρομιας για Οικονομολογους

  • Facebook
  • Twitter
  • Επικοινωνία
  • Αναζήτηση...
Οικονομολόγος
  • ΠανεπιστήμιαLooking for studies
  • ΤμήματαAll the schools
  • ΜαθήματαDescriptions
  • ΕπαγγέλματαTell me more..
  • ΕπικοινωνίαI have a question!

Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Ecommerce)

Περιγραφή μαθήματος

Ηλεκτρονικό Εμπόριο είναι το μάθημα το οποίο εξετάζει τις επιπτώσεις και τα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και του ηλεκτρονικού επιχειρείν στις επιχειρήσεις, δηλαδή το σύνολο των διαδικτυακών διαδικασιών ανάπτυξης, προώθησης, πώλησης, παράδοσης, εξυπηρέτησης και πληρωμής για προϊόντα και υπηρεσίες. Αναλύει τα επιχειρησιακά και τεχνολογικά ζητήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού επιχειρείν, ενώ περιγράφει τις νέες μορφές επιχειρηματικότητας, τα διαφορετικά μοντέλα ηλεκτρονικού επιχειρείν και τις νέες μεθόδους μάρκετινγκ.

Το μάθημα εξετάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και κατ’ επέκταση το ηλεκτρονικό επιχειρείν από την επιχειρηματική και όχι από την τεχνική πλευρά μέσα στα πλαίσια του οργάνωσης των επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζεται σε βασικά θέματα που σχετίζονται με αυτό, όπως η ανάπτυξη στρατηγικής, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, τιμολόγηση, κανάλια διανομής, προώθηση, διαφήμιση κτλ. Τέλος, αναλύει τους παράγοντες και τις στρατηγικές που συμβάλλουν στην επιτυχία ή την αποτυχία εγχειρημάτων ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Στόχος του μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τη χρήση τεχνολογιών διαδικτύου, τις ψηφιακές επιχειρηματικές ευκαιρίες και τις διαθέσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που μπορεί να παρέχονται μέσω αυτού, προς όφελος της επιχείρησης και της οικονομίας.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • κατανοούν τις βασικές έννοιες, τα οφέλη και τους περιορισμούς του ηλεκτρονικού εμπορίου
  • περιγράφουν τις δομές του διαδικτύου, τις αλλαγές που επέφερε στην αγορά, τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργεί αλλά και τους κινδύνους που εγκυμονεί
  • αναγνωρίζουν και να αναλύουν τη στρατηγική, τις ιδιαιτερότητες των στρατηγικών μάρκετινγκ και τις μεθόδους που καλείται να εφαρμόσει μια εταιρία προκειμένου να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου
  • διεκπεραιώνουν διαδικτυακές διαδικασίες
  • περιγράφουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την ηλεκτρονική συμπεριφορά των καταναλωτών και πως αυτή επηρεάζει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων
  • σχεδιάζουν και να υλοποιούν διαδικασίες τμηματοποίησης για τη δημιουργία εξατομικευμένων υπηρεσιών και σχέσεων με τους πελάτες (e-CRM)
  • περιγράφουν το ηλεκτρονικό λιανικό (Β2C) και εταιρικό (Β2Β) εμπόριο, να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά τους, και να προσδιορίζουν τα κύρια επιχειρηματικά μοντέλα
  • συνθέτουν ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και λειτουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος
  • εφαρμόζουν βασικές αρχές του Μάρκετινγκ στις περιοχές της διαδικτυακής και ψηφιακής αγοράς
  • σχεδιάζουν και να υλοποιούν στρατηγικές ηλεκτρονικού μάρκετινγκ
  • γνωρίζουν τα θέματα που σχετίζονται με την ηλεκτρονική εφοδιαστική αλυσίδα
  • εξετάζουν θέματα που σχετίζονται τόσο με τους καταναλωτές (έρευνες αγοράς, λιανικό εμπόριο) όσο και με την ψηφιακή διαφήμιση

Περιεχόμενα του μαθήματος

Το μάθημα Ηλεκτρονικό Εμπόριο ασχολείται, ενδεικτικά, με τα εξής αντικείμενα:

  • Μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο
    • Η επίδραση του Διαδικτύου στις αγορές
    • Διαδικτυακό & Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ
    • Στρατηγικό Μάρκετινγκ
  • Μάρκετινγκ στον τομέα των Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης
    • Μάρκετινγκ στα κοινωνικά δίκτυα
    • Ηλεκτρονικές καμπάνιες
    • Κοινωνική Διαφήμιση (Social Advertising).
  • Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Εμπόριο
    • Αλυσίδες εφοδιασμού, αυτοματοποίηση αλυσίδων εφοδιασμού και ολοκλήρωση αυτών
    • Νομικό και θεσμικό πλαίσιο
    • Εκπλήρωση παραγγελιών και ηλεκτρονική διαχείριση σχέσεων με πελάτες
  • Στρατηγική Ηλεκτρονικού Εμπορίου
    • Συμπεριφορά καταναλωτή
  • Υλοποίηση Ηλεκτρονικού Εμπορίου
    • Ηλεκτρονικές πληρωμές και ασφάλεια
  • Το μάθημα διδάσκεται στα εξής ιδρύματα:

    • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

      Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (1544)

    • Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ)

      Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων – Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) (1601)

    • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

      Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (1546)

    • Πανεπιστήμιο Πατρών

      Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας – Πανεπιστήμιο Πατρών (1282)

    • Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ)

      Διοίκησης Επιχειρήσεων & Τουρισμού – Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ) (1655)

    • Πανεπιστήμιο Πειραιώς

      Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Πειραιώς (316)

    • Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

      Οικονομικών Επιστημών – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (317)

    • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

      Οικονομικών Επιστημών – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (350)

    • Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

      Οικονομικών Επιστημών – Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (97)

    • Πανεπιστήμιο Πειραιώς

      Οικονομικής Επιστήμης – Πανεπιστήμιο Πειραιώς (315)

    • ΤΕΙ Αθηνών (έχει καταργηθεί)

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΤΕΙ Αθηνών (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Ηπείρου (έχει καταργηθεί)

      Διοίκησης Επιχειρήσεων (κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων) – ΤΕΙ Ηπείρου (έχει καταργηθεί)

    • Πανεπιστήμιο Πατρών

      Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων – Πανεπιστήμιο Πατρών (561)

    • ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

      Διεθνούς Εμπορίου – ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (Γρεβενά) (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Αθηνών (έχει καταργηθεί)

      Εμπορίας και Διαφήμισης – ΤΕΙ Αθηνών (έχει καταργηθεί)

    • Πανεπιστήμιο Αιγαίου

      Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού – Πανεπιστήμιο Αιγαίου (612)

    • ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας (έχει καταργηθεί)

      Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού – ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (έχει καταργηθεί)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Ηπείρου (έχει καταργηθεί)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Ηπείρου (έχει καταργηθεί)

Updates

10 Σεπτεμβριου 2022

Βάσεις 2022: Όσο ψηλότερα, τόσο μεγαλύτερες οι ελεύθερες πτώσεις

2 Σεπτεμβριου 2022

Ξεκινά η ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελληνίων

3 Φεβρουαριου 2022

Χάρβαρντ και Κολούμπια ιδρύουν παραρτήματα στην Ελλάδα για μεταπτυχιακές και προπτυχιακές σπουδές

21 Ιανουαριου 2022 | Θεσεις Εργασιας

Καταργήθηκε το δεύτερο μηχανογραφικό για τις Πανελλήνιες 2022

10 Ιανουαριου 2022 | Θεσεις Εργασιας

ΟΠΑ: Νέα web εφαρμογή με το Πρόγραμμα Εξεταστικής

Περισσοτερα

    Sticky

  • Τι προσφέρει ο oikonomologos.gr;

  • Τι είναι ο Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος;

  • Τι διδάσκεται στο μάθημα Ανάλυσης και Σχεδιασμού Επιχειρηματικών Διαδικασιών;

Σχετικα

Οδηγός Σπουδών και Προοπτικές Εξέλιξης για Οικονομολόγους

Πλοηγηση

  • About us
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Ακολουθηστε μας

  • Facebook
  • Twitter
  • Επικοινωνία
  • Αναζήτηση...

Copyright © 2023. Με την αποποίηση παντός δικαιώματος

Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη.
Απαραίτητα Πάντα ενεργό
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Στατιστικά
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Διαχείριση παρόχων Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}