Loading...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Loading...
Skip to content

Οδηγος Σπουδων και Επαγγελματικης Σταδιοδρομιας για Οικονομολογους

  • Facebook
  • Twitter
  • Επικοινωνία
  • Αναζήτηση...
Οικονομολόγος
  • ΠανεπιστήμιαLooking for studies
  • ΤμήματαAll the schools
  • ΜαθήματαDescriptions
  • ΕπαγγέλματαTell me more..
  • ΕπικοινωνίαI have a question!

Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων

Στόχος του μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων είναι να καλλιεργήσει στους φοιτητές μια ολοκληρωμένη γνώση των θεωρητικών και πρακτικών μεθόδων ανάλυσης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων των επιχειρήσεων και να τους εισάγει στα σημαντικότερα θέματα χρηματοοικονομικής λογιστικής των επιχειρηματικών μονάδων και της ανάλυσης των λογιστικών τους καταστάσεων, ώστε να αξιοποιούν τις λογιστικές πληροφορίες κατά τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.

Ειδικότερα, στα πλαίσια του μαθήματος περιγράφονται τα κυριότερα είδη χρηματοοικονομικών καταστάσεων, οι βασικές μέθοδοι ανάλυσης τους οι βασικές αρχές και περιορισμοί της ανάλυσης καθώς και οι σημαντικότεροι αποδέκτες των αποτελεσμάτων της ανάλυσης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κατανόηση των διαφόρων αριθμοδεικτών που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της ρευστότητας, της αποδοτικότητας, της κερδοφορίας της κεφαλαιακής διάρθρωσης και αποτίμησης μιας επιχείρησης.

Μια ακόμα σημαντική πτυχή της Ανάλυσης των Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων είναι η καταγραφή της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης μιας επιχείρησης με απώτερο σκοπό την διερεύνηση της ικανότητας της επιχείρησης να παράγει κέρδη και να δημιουργεί ταμειακές ροές στο μέλλον, καθώς οι πληροφορίες που περιέχονται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις επιτρέπουν στους διάφορους χρήστες, εσωτερικούς και εξωτερικούς (μέτοχοι, πιστωτές κτλ) να λάβουν ορθολογικές οικονομικές αποφάσεις.

Η διαδικασία ανάλυσης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την ίδια την επιχείρηση όσο και για την ομαλή λειτουργία του χρηματοπιστωτικού συστήματος γενικότερα.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:

  • κατανοεί τις διάφορες τεχνικές ανάλυσης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
  • αξιολογεί τη ρευστότητας, την αποδοτικότητα, την κερδοφορία και της κεφαλαιακή διάρθρωση μιας επιχείρησης.
  • υπολογίζει και να κατανοεί τους συνήθεις χρηματοοικονομικούς δείκτες κατά τη διαστρωματική και διαχρονική ανάλυση.
  • περιγράφει τους εν δυνάμει χρήστες των λογιστικών πληροφοριών και τις διαφορετικές τους απόψεις.
  • αναλύει και να ερμηνεύει τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις των επιχειρήσεων.
  • εκτιμάει την χρηματοοικονομική επίδοση (financial performance) των εταιριών σε σύγκριση με αυτή άλλων ανταγωνιστών.
  • κατανοεί και αντιμετωπίζει τα προβλήματα που συναντώνται κατά την σύγκριση χρηματοοικονομικών καταστάσεων διαφορετικών χωρών και κλάδων
  • γνωρίζει τους βασικούς αριθμοδείκτες και τον τρόπο χρήσης τους ώστε να μπορεί να αξιολογεί μια επιχείρηση με βάση την ανάλυση των αριθμοδεικτών της.
  • χρησιμοποιεί τους αριθμοδείκτες προκειμένου να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με την οικονομική θέση της επιχείρησης.
  • εργάζεται πάνω στα μοντέλα χρεοκοπίας για να επισημαίνει την ισχυρή ή όχι θέση της επιχείρησης και να προτείνει χρηματοοικονομικές λύσεις.
  • αναλύει τους αριθμοδείκτες ρευστότητας για να προλαβαίνει δύσκολες καταστάσεις για την επιχείρηση.
  • αξιολογεί και να συνθέτει εκθέσεις και αναλύσεις που αναφέρονται σε θέματα οικονομικής διαχείρισης.
  • ερμηνεύει την εφαρμογή των λογιστικών αρχών στο πραγματικό αποτέλεσμα της επιχείρισης.

Συνοπτική περιγραφή των περιεχομένων του μαθήματος:

Το μάθημα Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων ασχολείται με τα εξής αντικείμενα:

  • Μέθοδοι ανάλυσης χρηματοοικονομικών καταστάσεων
  • Ανάλυση χρηματοοικονομικών καταστάσεων με την κατάρτιση συγκριτικών πινάκων και αριθμοδεικτών.
  • Διαχρονικές & διαστρωματικές αναλύσεις
  • Στατική & δυναμική Ανάλυση χρηματοοικονομικών καταστάσεων
  • Κατάσταση Πηγών και Χρήσεων Κεφαλαίου
  • Κεφάλαιο Κίνησης και Κατάσταση Ταμειακών Ροών
  • Ανάλυση νεκρού σημείου επιχειρήσεων
  • Αξιολόγηση επενδυτικών αποφάσεων επιχειρήσεων με την χρήση χρηματοοικονομικών δεικτών (ROI, RI, EVA)
  • Αρχές σύνταξης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, προβλήματα και περιορισμοί στη χρήση τους
  • Ειδικές Μορφές Ανάλυσης (z-score, RBA)
  • Βασικές διαγνωστικές τεχνικές, αριθμοδείκτες
  • Ειδικές αναλύσεις ρευστότητας και χρεοκοπίας
  • Λογιστικές καταστάσεις και κεφαλαιαγορά.
  • Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων με Αριθμοδείκτες
  • Πηγές και Χρήσεις Ταμειακών και Κεφαλαιακών Πόρων
  • Τεχνικές Ανάλυσης Στοιχείων Ισολογισμών
  • Προϋπολογιστικές Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
  • Το μάθημα διδάσκεται στα εξής ιδρύματα:

    • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

      Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (1544)

    • Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ)

      Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων – Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) (1601)

    • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

      Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (1546)

    • Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (1244)

    • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (1545)

    • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (1513)

    • Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) (1604)

    • Πανεπιστήμιο Πατρών

      Διοίκησης Τουρισμού – Πανεπιστήμιο Πατρών (1283)

    • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

      Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (1549)

    • Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) (672)

    • Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ)

      Οικονομικό Τμήμα – Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ) (867)

    • Πανεπιστήμιο Αιγαίου

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Αιγαίου (320)

    • ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας (έχει καταργηθεί)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

      Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας – ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας (έχει καταργηθεί)

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Ηπείρου (έχει καταργηθεί)

      Διοίκησης Επιχειρήσεων (κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων) – ΤΕΙ Ηπείρου (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (Κοζάνη) (έχει καταργηθεί)

    • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

      Οικονομικών Επιστημών – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (ΑΠΘ) (311)

    • Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

      Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (322)

    • ΤΕΙ Ιονίων Νήσων (έχει καταργηθεί)

      Διοίκησης Επιχειρήσεων (κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων) – ΤΕΙ Ιόνιων Νήσων (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

      Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (Γρεβενά) (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Πελοποννήσου

      Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (κατεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης) – ΤΕΙ Πελοποννήσου (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Πελοποννήσου

      Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (κατεύθυνση Διοίκησης Μονάδων Υγείας & Πρόνοιας ) – ΤΕΙ Πελοποννήσου (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Πελοποννήσου

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Πελοποννήσου (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας (έχει καταργηθεί)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Θεσσαλίας (έχει καταργηθεί)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Θεσσαλίας (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Ηπείρου (έχει καταργηθεί)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Ηπείρου (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (έχει καταργηθεί)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (έχει καταργηθεί)

    • ΤΕΙ Πειραιά (έχει καταργηθεί)

      Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής – ΤΕΙ Πειραιά (έχει καταργηθεί)

    • Mediterranean College – Μεσογειακό Κολέγιο

      BA (Hons) Business (Finance) – Mediterranean College

Updates

10 Σεπτεμβριου 2022

Βάσεις 2022: Όσο ψηλότερα, τόσο μεγαλύτερες οι ελεύθερες πτώσεις

2 Σεπτεμβριου 2022

Ξεκινά η ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελληνίων

3 Φεβρουαριου 2022

Χάρβαρντ και Κολούμπια ιδρύουν παραρτήματα στην Ελλάδα για μεταπτυχιακές και προπτυχιακές σπουδές

21 Ιανουαριου 2022 | Θεσεις Εργασιας

Καταργήθηκε το δεύτερο μηχανογραφικό για τις Πανελλήνιες 2022

10 Ιανουαριου 2022 | Θεσεις Εργασιας

ΟΠΑ: Νέα web εφαρμογή με το Πρόγραμμα Εξεταστικής

Περισσοτερα

    Sticky

  • Τι προσφέρει ο oikonomologos.gr;

  • Τι είναι ο Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος;

  • Τι διδάσκεται στο μάθημα Ανάλυσης και Σχεδιασμού Επιχειρηματικών Διαδικασιών;

Σχετικα

Οδηγός Σπουδών και Προοπτικές Εξέλιξης για Οικονομολόγους

Πλοηγηση

  • About us
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Ακολουθηστε μας

  • Facebook
  • Twitter
  • Επικοινωνία
  • Αναζήτηση...

Copyright © 2023. Με την αποποίηση παντός δικαιώματος

Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη.
Απαραίτητα Πάντα ενεργό
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Στατιστικά
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Διαχείριση παρόχων Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}